Print
1_04112016

ANABI va dispune de un sistem informatic integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni

 

Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) va dispune un sistem informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni în valoare de aproximativ 850.000 de franci elvețieni.

Ministerul Justiției împreună cu Ambasada Confederației Elveției la București au lansat vineri, 4 noiembrie 2016, proiectul “Sprijin pentru îndeplinirea obiectivelor Strategiei Naționale Anticorupție prin creșterea gradului de recuperare a produselor infracțiunilor”.

La eveniment au participat domnul Adrian BABOI-STROE, Secretar de stat în Ministerul Justiției, Excelenţa Sa, domnul Urs HERREN, ambasadorul Confederaţiei Elveţiei în România, domnul Cornel - Virgiliu CĂLINESCU, DirectorGeneral al Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI), precum şi experţii desemnaţi de partenerul de proiect, Institutul Basel, doamna Claire DAAMS şi domnul Pedro PEREIRA GOMEZ.

Obiectivul acestui proiect îl reprezintă crearea, în cadrul Agenţiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI), a sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni, sub forma unei baze de date care să reflecte activitatea instituțiilor competente în fiecare fază a procesului de recuperare şi valorificare a creanțelor, prin includerea de informații referitoare la bunurile cu privire la care s-au dispus măsuri de către organele de urmărire penală, instanțele de judecată şi organele de executare și valorificare a bunurilor. Sistemul informatic va avea o valoare de aproximativ 850.000 de franci elvețieni.

În cadrul intervenției sale, Secretarul de stat Adrian BABOI-STROE a declarat: „Am adus cu succes la îndeplinire cel de-al doilea obiectiv asumat de către Prim-Ministrul României în actualul program de guvernare, şi anume operaţionalizarea ANABI. Acest obiectiv este corelat în mod direct cu SNA în ceea ce priveşte lupta împotriva corupţiei. Agenţia va fi pe deplin operaţională până la sfârşitul acestui an, iar rolul acesteia este unul esenţial în recuperarea produsului infracţional şi astfel, în returnarea banilor la bugetul de stat. Mulțumesc partenerilor elveţieni pentru sprijinul acordat dezvoltării capacităţii operaţionale a ANABI.”

La rândul său, Excelența Sa domnul Urs HERREN, ambasadorul Confederației Elvețiene în România a declarat: „De multă vreme, Elveția susține programe de cooperare de succes în România, mai ales în domeniul justiției si securității. In acest caz avem privilegiul să susținem un parteneriat dintre o instituție elvețiana cu o vasta experiența in domeniu si nou creata ANABI. Personal sunt în situația foarte fericită de a putea afirma că România continuă să fie un partener serios, sigur și de încredere”.

Evenimentul, ce s-a desfășurat la sediul Ministerului Justiției în prezența reprezentanților mass media și ai instituțiilor relevante pentru proiect, a trecut în revistă obiectivele și importanța acestui proiect, rezultatele urmărite și rolul partenerilor elvețieni.

Proiectul beneficiază de finanțare în cadrul Programului de Cooperare elvețiano-român pentru reducerea disparităților economice și sociale din cadrul Europei extinse și este implementat în partneriat cu Institutul Basel pentru Guvernare din Elveția. Proiectul beneficiază de un buget de 866.021,10  CHF (dintre care 85% - 736.117,94  CHF contribuția Guvernului Elvețian şi 15% -  129,903,16 CHF co-finanțarea asigurată de către Ministerul Justiției).

Principalele activităţi ce vor fi derulate în cadrul proiectului sunt:

  • Elaborarea unui raport care să prezinte modele de instrumente IT referitoare la recuperarea creanțelor și administrarea bunurilor indisponibilizate, modulele pe care trebuie sa le cuprindă acestea, functiile cheie etc. ;
  • Organizarea unui seminar în vederea prezentării grupului țintă a raportului menționat anterior;
  • Dezvoltarea sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni;
  • Formarea profesională a reprezentanților grupului țintă ce va utiliza sistemului informatic național integrat de evidență a creanțelor provenite din infracțiuni;
  • Achiziția de echipament IT (servere și computere) destinate utilizatorilor sistemului pentru a permite intorducerea datelor necesare;
  • Organizarea conferinței finale a proiectului.
Partajati pe FacebookShare on Facebook0