Print

Comunicat de presă în urma prezentării Raportului cu privire la măsurile luate până în prezent la nivelul Ministerului Justiţiei, în scopul prevenirii şi limitării răspândirii virusului SARS-CoV-2 şi în scopul desfăşurării activităţii instituţiei în condiţii de protecţie, sănătate şi securitate în muncă a personalului

Ministrul Justiției, Cătălin Predoiu, a condus vineri, 22 mai 2020, ședinţa reunită a reprezentanţilor Comitetului Ministerial pentru situaţii de urgenţă (CMSU) şi a reprezentanţilor Centrului Operativ pentru Situaţii de Urgenţă (COSU) constituite la nivelul Ministerului Justiției cu tema „Măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19”, precum și ședința Colegiului Ministerului.
Şedinţele s-au desfăşurat online, în sistem de videoconferință.
1. În cadrul primei întâlniri, au fost prezentate măsurile luate de Ministerul Justiției pe trei direcții: măsuri cu caracter administrativ (dezinfectare spații, nebulizare, achiziții echipamente de protecție, termoscanere, lămpi UVC, tunel dezifectant), măsuri de informare a personalului sau cu caracter legislativ și măsuri referitoare la desfăşurarea activităţii de către angajaţii MJ.
Cătălin Predoiu a subliniat necesitatea desfăşurării, în continuare, a activităţii în cadrul MJ cu respectarea reglementărilor în vigoare referitoare la sănătatea şi securitatea în muncă a angajaţilor, precum şi a măsurilor de protecţie impuse de actuala stare de alertă, şi a prezentat măsurile care se vor lua în continuare pentru asigurarea de către Ministerul Justiţiei a măsurilor de protecție sanitară astfel încât activitatea să se desfăşoare cu respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, dar şi a prevederilor legale aplicabile stării de alertă în care ne aflăm.
Totodată, Ministrul Justiţiei a lansat un apel la conştientizarea de către personalul MJ asupra importanţei gestionării cu prudenţă a bugetului ministerului, buget din care au fost consumate sume importante destinate protecţiei salariaţilor.
2. În cadrul celei de a doua ședințe, Ministrul Justiției a prezentat măsurile care au fost luate în starea de urgență și care se vor lua în continuare pe parcursul stării de alertă pentru desfășurarea lucrului cu aplicarea măsurilor legale de protecție sanitară adoptate de Parlament, Guvern și CNSSU.
Ministrul Justiţiei a mulțumit aparatului ministerului pentru că s-a achitat de sarcinile încredințate de conducerea MJ în legătură cu agenda MJ sau primite din partea Guvernului în condițiile speciale de lucru implicate de măsurile de protecție sanitară.
În încheiere, Ministrul Justiției a cerut șefilor de compartimente revederea agendelor direcțiilor și serviciilor pe care le conduc și elaborarea unui plan pe termen scurt și mediu cu prioritățile acestor compartimente, astfel încât agenda Ministerului Justiției să nu fie afectată de starea de alertă.