Print

PHARE RO 2004/016 – „Îmbunătățirea luptei împotriva corupției” (proiect de asistență tehnică)

Contractor: Ramboll Management A/S, Danemarca, Transparency International România, Concept Foundation România și SC CAP SRL România
Buget: 1.770.706 Euro (1.570.706 Euro PHARE și 200.000 Euro cofinanțare)
Perioada de implementare: decembrie 2006 – februarie 2008

Obiectiv și rezultate

Obiectiv:
Conceperea și organizarea unei ample campanii de conștientizare publică cu privire la efectele negative ale fenomenului corupției. De asemenea, proiectul și-a propus evaluarea impactului campaniei desfășurate, precum și formarea personalului specializat în comunicare din instituțiile partenere, în vederea conceperii și organizării de campanii media în domeniul luptei împotriva corupției.

Rezultate:
- A fost efectuat un amplu sondaj de opinie asupra percepției populației cu privire la fenomenul corupției și cu privire la sectoarele percepute drept cele mai vulnerabile la corupție. Pe baza acestui sondaj a fost concepută strategia de campanie, care a fost aprobată de Ministerul Justiției, în calitate de beneficiar al proiectului;
- Campania propriu-zisă a fost implementată în perioada octombrie 2007 – februarie 2008 și s-a realizat prin următoarele instrumente de comunicare: spoturi TV, radio, emisiuni TV, afișaj indoor-outdoor, presă scrisă, internet (www.fărășpagă.ro, joc video 3D on-line). De asemenea, au fost organizate întâlniri publice în 17 orașe din România cu scopul dezbaterii efectelor negative ale corupției și găsirii unor instrumente concrete de luptă împotriva corupției, conferințe de presă la nivel central și local (17 conferințe locale), seminarii pentru instituțiile publice (pentru domeniile justiției, muncii, sănătății, administrației publice și internelor, educației), mese rotunde pentru reprezentanți ai sectorului de afaceri, reuniuni informative dedicate jurnaliștilor, reprezentanților misiunilor diplomatice și actorilor sociali cheie și liderilor de opinie, precum și micro-campanii educative în centre universitare;
- În cadrul campaniei au fost elaborate și distribuite către instituții publice, ONG-uri, cetățeni 50.000 de ghiduri de informare cu privire la fenomenul corupției și instrumentele concrete de combatere a acestuia în 5 domenii (justiție, poliție, educație, sănătate și administrație publică) și 35 000 de afișe;
- A fost elaborat un ghid de comunicare și au fost organizate seminarii de formare profesională pentru personalul specializat în comunicare din cadrul instituțiilor partenere.

Impactul campaniei „FĂRĂ ȘPAGĂ” a fost evaluat prin intermediul unei analize sociologice realizate în luna februarie 2008, care, raportat la datele sondajului efectuat în aprilie 2007, a evidențiat următoarele evoluții:
- a crescut gradul de conștientizare a efectelor negative ale corupției;
- a scăzut gradul de acceptare socială a unor practici generatoare de corupție;
- a crescut nivelul de informare cu privire la mijloacele legale de combatere a corupției.

Partajati pe FacebookShare on Facebook0