Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
Search in posts
Search in pages

MINISTERUL JUSTIȚIEI


Anunț, în vederea ocupării prin transfer a cadrelor militare şi poliţiştilor din cadrul altor instituţii publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională ale statului în Ministerul Justiţiei, a unui post vacant de execuţie, de  ofiţer principal I – poliţist de penitenciare (specialist IT) din cadrul Direcţiei tehnologia informaţiei

Ministerul Justiţiei publică prezentul anunț, în vederea ocupării prin transferul cadrelor militare şi poliţiştilor din cadrul altor instituţii publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională ale statului în Ministerul Justiţiei, a unui post vacant de execuţie, de  ofiţer principal I – poliţist de penitenciare (specialist IT) din cadrul Direcţiei tehnologia informaţiei.

La transfer, se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile generale şi condiţiile specifice de ocupare a postului, după cum urmează:

I.CONDIŢII GENERALE DE OCUPARE A POSTULUI:

a) au cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunosc limba română;
c) îndeplinesc condiţiile de studii şi vechime prevăzute de lege;
d) au 18 ani împliniţi, capacitate deplină de exerciţiu şi sunt apte din punct de vedere medical şi psihologic pentru îndeplinirea funcţiei;
e) nu au antecedente penale sau nu sunt în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
f) îndeplinesc condiţiile specifice postului;
g) nu le-au încetat raporturile de serviciu dintr-o funcţie publică, din motive disciplinare, în ultimii 5 ani;
h) au un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare;
i) nu au fost agenţi sau colaboratori ai organelor de securitate şi nici ai vreunui serviciu de informaţii;
j) obţin autorizaţie, pentru funcţiile care implică lucrul cu informaţii clasificate, după realizarea transferului.

II.CONDIŢII SPECIFICE DE OCUPARE A POSTULUI:

  1. Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, emise de instituții acreditate de Ministerul Educației, în cel puțin unul din domeniile:
    - domeniul fundamental matematică și științe ale naturii:
    - ramura de știință matematică, specializările: informatică; informatică aplicată; matematică-informatică;
    - domeniul fundamental științe inginerești:
    - ramura de știință ingineria sistemelor de calculatoare și tehnologia informației, specializările: calculatoare; tehnologia informației; automatică și informatică aplicată; echipamente pentru modelare, simulare și conducere informatizată a acțiunilor de luptă; calculatoare și sisteme informatice pentru apărare și securitate națională; ingineria informației;
    - ramura de știință inginerie, electrică, electronică și telecomunicații specializările:
    - domeniul de licență inginerie electronică și telecomunicații, toate specializările;
    - domeniul de licență inginerie electrică, specializarea inginerie electrică și calculatoare;
    - domeniul fundamental științe sociale:
    - ramura de științe economice, domeniul de licență cibernetică statistică și informatică economică, specializările: cibernetică economică;statistică și previziune economică; informatică economică
    sau  în cazul unei altei specializări, să fi absolvit studii postuniversitare sau master cu diplomă de master sau echivalentă, în domeniul informaticii.
  2. Cunoștințe de administrare a sistemelor informatice și utilizării mediilor de programare:
    - tipuri și moduri de utilizare a perifericelor (imprimante, etc.);
    - tehnologia de cablare structurată;
    - comunicații de date LAN și WAN;
    - configurare și administrare rețele LAN și WAN;
    - instalare, configurare, administrare sisteme de operare Microsoft Windows 10;
    - instalare, configurare, administrare Windows Server 2008, 2012 și 2019;
    - instalare, configurare, administrare sisteme de gestiune baze de date: min. Microsoft SQL Server 2008, 2012 și 2019;
    - instalare și utilizare a produselor pachetului Microsoft Office.
  3. Autorizaţie de acces la informaţii clasificate conform nivelului prevăzut de post, după data ocupării postului.

III. CONDIŢII OBLIGATORII CUMULATIVE ÎN RAPORT CU FUNCŢIA PENTRU CARE SE SOLICITĂ TRANSFERUL:

  1. să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie, cu excepţia celor rămaşi neîncadraţi în funcţii din cauze neimputabile;
  2. să fi obţinut în ultimii 2 ani calificativul de cel puţin "foarte bun" la evaluarea anuală a performanţelor activităţii profesionale;
  3. îndeplinesc condiţiile specifice postului;
  4. să fie declaraţi "apt medical" şi "apt" la testarea psihologică organizată în acest scop.

IV.BIBLIOGRAFIA ŞI TEMATICA

A. Atribuțiile compartimentului de specialitate informatică din cadrul Ministerului Justiției cu privire la administrarea infrastructurii IT și de comunicații de date a sistemului judiciar și, respectiv, coordonarea activității informatice din cadrul acestui sistem, precum și obiectivele și acțiunile strategice urmărite în acest sens:

  1. Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciară, cu modificările și completările ulterioare;
  2. G. nr. 592/2024 privind organizare și funcționarea Ministerului Justiției;
  3. Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției, aprobat prin OMJ nr. 1973/C din 2022, cu modificările și completările ulterioare;
  4. G. nr. 436/2022 privind aprobarea Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2022-2025 și a planului de acțiune aferent acesteia.

B. Configurarea și administrarea rețelelor de comunicații de date:

  1. A. Forouzan, Data Communications and Networking, 5th Ed., McGraw-Hill, 2013;
  2. Curt M. White, Data Communications and Computer Networks: A Business    User’s Approach, 7th Ed., Course Technology, Cengage Learning, 2013.

C. Instalare, configurare și administrare sisteme de operare și sisteme de gestiune a bazelor de date:

  1. Jordan Krause, Mastering Windows Server 2019, 2nd Ed., Packt Publishing, 2019;
  2. Randolph West et al, SQL Server 2022 Administration Inside Out, Pearson Education, 2023.

D. Securitatea tehnologiei informației și a comunicațiilor de date:

  1. Ric Messier, CEH v12 Certified Ethical Hacker Study Guide, John Wiley & Sons, Inc., 2023;

Modificările legislative intervenite după data publicării anunţului nu vor fi avute în vedere în consultarea bibliografiei de concurs.

Prezentarea generală a postului este menţionată în Anexa nr. 1 la prezentul Anunţ.

Susţinerea interviului ca probă cu relevanţă în realizarea transferului, se va desfăşura la sediul Ministerului Justiţiei (strada Apolodor nr. 17, Bucureşti, sector 5).

Organizarea, desfăşurarea şi evaluarea interviului se va realiza conform Ordinului ministrului justiţiei nr. 4027/C/2022 pentru aprobarea metodologiei de organizare, desfăşurare şi evaluare a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare cu ocazia mutării în Ministerul Justiţiei, precum şi a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din Ministerul Justiţiei cu ocazia schimbării din funcţie.

Cererile de transfer se depun la structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, strada Apolodor nr. 17 Bucureşti, sector 5, în termen de 15 zile lucrătoare de la data publicării anunţului, în intervalul orar 09.00 – 15.00.

Cererile vor fi însoţite de următoarele documente justificative:
a) copia actului de identitate;
b) copia certificatului de căsătorie, după caz;
c) copia livretului militar, după caz;
d) copia oricărui tip de document care atestă îndeplinirea condiţiilor de studii şi vechime prevăzute de lege;
e) copia fişei postului ocupat de solicitant în instituţia în care îşi desfăşoară activitatea;
f) orice tip de document din care să rezulte:

    (i) calificativele din ultimii 2 ani cu ocazia evaluărilor anuale ale performanţelor activităţii profesionale a solicitantului;

    (ii) faptul că solicitantul nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;

    (iii) după caz, faptul că solicitantul nu este pus la dispoziţie sau faptul că solicitantul este pus la dispoziţie din motive neimputabile;

    (iv) nivelul de acces la informaţii clasificate;

     (v) vechimea în specialitatea postului pentru care se solicită transferul, precum şi vechimea în sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;

 g) declaraţii pe propria răspundere din care să rezulte:

      (i) faptul că solicitantul nu are antecedente penale sau nu este în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;

      (ii) faptul că solicitantului nu i-au încetat raporturile de serviciu dintr-o funcţie publică din motive disciplinare în ultimii 5 ani;

      (iii) faptul că solicitantul nu a fost agent sau colaborator al organelor de securitate şi nici al vreunui serviciu de informaţii;

  h) acordul solicitantului cu privire la:

       (i) prelucrarea datelor cu caracter personal;

    (ii) efectuarea de verificări specifice, cunoscând că, în situaţia în care vor rezulta incompatibilităţi, determinate de neîndeplinirea cumulativă a condiţiilor de selecţionare, solicitantul nu va fi încadrat;

        (iii) posibilitatea efectuării de înregistrări audiovideo ale modalităţii de evaluare a cunoştinţelor profesionale;

        (iv) plata taxelor în vederea susţinerii evaluărilor specifice;

        (v) faptul că numirea în funcţie este condiţionată de obţinerea unei autorizaţii pentru lucrul cu informaţii clasificate, după caz.

La depunerea cererii, documentele prevăzute a fi depuse în copie se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică, pentru conformitate cu originalul, de către structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.

Procedura de evaluare se declanşează doar în situaţia existenţei avizului pozitiv de principiu acordat de structura/ministerul unde este încadrat solicitantul, ţinând cont de reglementările specifice acestor instituţii, obţinut până la susţinerea primei probe de evaluare.

Rezultatul verificării cererilor din punct de vedere al existenţei documentaţiei complete şi al îndeplinirii condiţiilor de participare la transfer, cu excepţia condiţiilor “apt” psihologic şi “apt” medical, precum şi a comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare, se afişează pe site-ul Ministerului Justiţiei, în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a cererilor.

Verificarea îndeplinirii condiţiilor se realizează prin raportare la data-limită de depunere a cererilor de înscriere la concurs.

Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de transfer, vor susţine testarea psihologică prin Serviciul Psihologia Personalului din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, conform criteriilor stabilite în Regulamentul privind activităţile de psihologia personalului în sistemul administraţiei penitenciare, aprobat prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, la datele stabilite de către Serviciul Psihologia Personalului din cadrul Administaţiei Naţionale a Penitenciarelor. Comunicare programărilor şi a rezultatelor la testarea pshilogică se face prin afişare pe site-ul Ministerului Justiţiei.

Taxa de examinare psihologică este în cuantum de 70 de lei şi se achită înaintea examinării, la poştă, prin mandate postal sau la orice bancă, prin ordin de plată, în următorul cont:

  • Cont IBAN: RO84TREZ70020G365000XXXX – deschis la ATCPMB (Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti)
  • Beneficiar: ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR
  • Cod fiscal:4266324
  • Denumire plată: taxă examinare psihologică şi numele candidatului

Comunicarea programărilor şi a rezultatelor la testarea psihologică se face de către structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei prin afişare pe site-ul Ministerului Justiţiei.

Rezultatele la testarea psihologică nu pot fi contestate.

În termen de 5 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor la testarea psihologică, candidaţii declaraţi „apt” la testarea psihologică, depun la structura de resurse umane din Ministerul Justiţiei o adeverinţă eliberată de către medicul de medicina muncii din care să rezulte aptitudinea din punct de vedere medical de ocupare a funcţiei pentru care candidează.

În termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a adeverinţei medicale, structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei verifică dosarele candidaţilor înscrişi din punctul de vedere al îndeplinirii condiţiilor "apt" psihologic şi "apt" medical, precum şi comportamentul corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare, potrivit procedurii şi criteriilor de apreciere a comportamentului aprobate prin ordin al ministrului justiţiei.

Rezultatul verificării se afişează pe site-ul Ministerului Justiţiei şi nu poate fi contestat.

În cazul candidaţilor care au fost declaraţi „apt" psihologic şi "apt" medical şi pentru care s-au primit avizele pozitive de principiu ale structurii/ministerului din care fac parte, e necesară susţinerea şi promovarea unei probe cu relevanţă directă în ceea ce priveşte specificul funcţiei pe care se solicită transferul, respectiv interviul profesional.

Planificarea desfăşurării probei de către candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare va fi afişată la sediul şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.

Proba se va desfăşura după cel puţin 45 de zile calendaristice de la data publicării prezentului anunţ.

Alte precizări:

Nu se admit derogări de la niciuna dintre condiţiile de participare.

Modificările legislative intervenite după data publicării anunţului nu vor fi avute în vedere la susţinerea probelor.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, telefon: 0372041171.

Afișat astăzi, 05 .08.2024 pe site-ul Ministerului Justiției şi la sediul instituţiei.

Anexa nr. 1 la Anunţul de transfer

Prezentarea generală a postului de ofiţer principal I (specialist it) – poliţist de penitenciare din cadrul Direcţiei tehnologia informaţiei, Serviciul Centrul de suport pentru utilizatorii sistemului de management al resurselor (RMS)

Atribuţii generale:

  • participă la administrarea rețelelor de calculatoare LAN ale ministerului;
  • participă la administrarea rețelei de comunicații WAN a sistemului judiciar;
  • asigură instalarea, configurarea, administrarea și întreținerea, hardware și software, echipamentelor IT și de comunicații aflate în gestiunea ministerului – aparat central și, după caz, a celor aflate în gestiunea instituțiilor subordonate acestuia;
  • asigură instalarea, configurarea, administrarea și întreținerea aplicațiilor/soluțiilor software de bază, a celor specifice sistemului judiciar și, după caz, respectând politicile privind securitatea informațiilor și a infrastructurilor IT&C, respectiv constrângerile de interoperabilitate și lucru concurent, a aplicațiilor/soluțiilor software care nu fac parte din categoria software-ului de bază sau a celui specific sistemului judiciar;
  • propune spre achiziție echipamente IT și de comunicații de date, componente și periferice, servicii de mentenanță sau dezvoltare etc. (specifice domeniului IT&C), necesare desfășurării în condiții optime a activității;
  • participă la elaborarea specificațiilor tehnice și funcționale pentru propunerile de achiziție a echipamentelor IT și de comunicații de date, a componentelor sau perifericelor, a aplicațiilor și soluțiilor software, necesare pentru buna desfășurare a activității, respectând convențiile de asigurare a uniformității sistemului informatic al Ministerului Justiției la nivel central și național;
  • participă la procedurile de achiziție specifice domeniului de activitate, derulate pentru Ministerul Justiției și, după caz, pentru instituțiile subordonate;
  • participă la recepția echipamentelor IT și de comunicații de date, licențelor software de bază, aplicațiilor/soluțiilor software nou achiziționate/dezvoltate, a livrabilelor rezultate în urma derulării serviciilor de mentenanță sau dezvoltare;
  • participă la analiza, testarea și organizarea trecerii în exploatare a aplicațiilor/ soluțiilor software nou achiziționate/dezvoltate;
  • participă la întocmirea ghid-urilor/instrucțiunilor de utilizare pentru echipamentele IT și de comunicații de date, respectiv pentru aplicațiile/soluțiile software nou achiziționate/dezvoltate, asigurând instruirea minimală, de bază, a utilizatorilor acestora;
  • participă la organizarea evidenței privind echipamentele IT și de comunicații de date, respectiv a aplicațiilor/soluțiilor software existente la nivelul ministerului și, după caz, la nivelul instituțiilor subordonate, aflate în gestiunea compartimentului;
  • formulează propuneri de îmbunătățire a software-ului existent, specific domeniului judiciar, în ceea ce privește partea tehnică și funcțională a acestuia;
  • participă la dezvoltarea aplicațiilor/soluțiilor software noi, respectând principiile privind managementul ciclului de viață ale unei aplicații;
  • administrează și întreține sistemele de gestiune a bazelor de date, respectiv operează (sub aspect al menținerii unui nivel de performanță optim) bazele de date stabilite în sarcina sa de superiorul ierarhic;
  • efectuează periodic copii de siguranță pentru datele gestionate și teste privind recuperarea/restaurarea datelor;
  • în scopul protecției din punct de vedere al securității informației a infrastructurii IT și de comunicații de date:
    - participă la elaborarea politicilor de securitate, normelor și ghidurilor de bune practici în materie;
    - pune în practică, la nivelul infrastructurii IT și de comunicații de date, aducerea la îndeplinire a politicilor și normelor de securitate;
    - participă la dezvoltarea culturii de securitate cibernetică în rândul angajaților ministerului prin conștientizarea față de vulnerabilitățile, riscurile și amenințările provenite din mediul cibernetic;
  • în raport cu dispozițiile legale și regulamentare incidente, precum și raportat la prevederile din procedurile de proces, procedurile operaționale și instrucțiunile de lucru în vigoare:
    -  acordă asistență tehnică de specialitate compartimentelor din minister;
    - după caz, cu sprijinul specialiștilor IT din cadrul compartimentelor de specialitate din cardul instituțiilor subordonate sau de la nivelul instanțelor de judecată, acordă asistență tehnică de specialitate utilizatorilor din sistemul judiciar;
  • asigură comunicarea cu instanțele și instituțiile subordonate ministerului, precum și cu celelalte instituții din sistemul judiciar și din sistemul administrației publice în derularea proiectelor/contractelor gestionate;
  • asigură pregătirea profesională proprie, prin studiu individual și prin participarea la cursuri de specializare, simpozioane, comunicări științifice etc., în domeniul de specialitate;
  • îndeplinește alte sarcini de serviciu stabilite de superiorul ierarhic în limita de competență a postului ocupat.

Atribuţii specifice:

  • asigură suportului operațional specific sistemului de management al resurselor (RMS) pentru sistemul judiciar prin desfășurarea activităților specifice de informare și suport, prin preluarea solicitărilor transmise de utilizatorii sistemului și îndrumarea lor către nivelul corespunzător de competență și responsabilitate (PP-37, XV);
  • cunoaște mediul operațional al sistemului de management al resurselor (RMS);
  • cunoaște funcționalitățile generale ale RMS;
  • cunoaște și operează în sistemul de administrare help-desk al RMS;
  • cunoaște  modulele sistemului de management al resurselor (RMS) în detaliu și operează la nivelul acestora în limitele sale de competență;
  • cunoaște  aspectele legate de depanarea operațională a sistemului de management al resurselor (RMS).
  • participă la administrarea parcului de echipamente IT&C din cadrul ministerului și, după caz, al instituțiilor subordonate (PP-37, II);
  • participă la managementul modificărilor – operațiuni SYSADMIN (PP-37, III);
  • participă la managementul modificărilor pentru aplicații (PP-37, V.B – componenta intranet), respectiv administrează și întreține componenta intranet;
  • participă, conform calendarului agreat, la actualizarea conținuturilor paginilor web administrate de compartiment, de ex., www.just.ro (PO-13, resp. PP-37, VI);
  • participă la activitățile de suport pentru utilizatorii infrastructurii IT&C a ministerului (PP-37, VII);
  • participă la gestionarea/soluționarea lucrărilor administrative (PP-37, IX);
  • participă la gestionarea proiectelor IT (PP-37, XI).

ANUNȚ | ANEXA 1 | Anunț privind rezultatul verificării documentaţiei depuse


Publicat in: 05/08/2024