Anunț, în vederea ocupării prin transfer a cadrelor militare şi poliţiştilor din cadrul altor instituţii publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională ale statului în Ministerul Justiţiei, a unui post vacant de execuţie, de ofiţer principal I – poliţist de penitenciare (specialist IT) din cadrul Direcţiei tehnologia informaţiei
Ministerul Justiţiei publică prezentul anunț, în vederea ocupării prin transferul cadrelor militare şi poliţiştilor din cadrul altor instituţii publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională ale statului în Ministerul Justiţiei, a unui post vacant de execuţie, de ofiţer principal I – poliţist de penitenciare (specialist IT) din cadrul Direcţiei tehnologia informaţiei.
La transfer, se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile generale şi condiţiile specifice de ocupare a postului, după cum urmează:
I.CONDIŢII GENERALE DE OCUPARE A POSTULUI:
a) au cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunosc limba română;
c) îndeplinesc condiţiile de studii şi vechime prevăzute de lege;
d) au 18 ani împliniţi, capacitate deplină de exerciţiu şi sunt apte din punct de vedere medical şi psihologic pentru îndeplinirea funcţiei;
e) nu au antecedente penale sau nu sunt în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
f) îndeplinesc condiţiile specifice postului;
g) nu le-au încetat raporturile de serviciu dintr-o funcţie publică, din motive disciplinare, în ultimii 5 ani;
h) au un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare;
i) nu au fost agenţi sau colaboratori ai organelor de securitate şi nici ai vreunui serviciu de informaţii;
j) obţin autorizaţie, pentru funcţiile care implică lucrul cu informaţii clasificate, după realizarea transferului.
II.CONDIŢII SPECIFICE DE OCUPARE A POSTULUI:
III. CONDIŢII OBLIGATORII CUMULATIVE ÎN RAPORT CU FUNCŢIA PENTRU CARE SE SOLICITĂ TRANSFERUL:
IV.BIBLIOGRAFIA ŞI TEMATICA
A. Atribuțiile compartimentului de specialitate informatică din cadrul Ministerului Justiției cu privire la administrarea infrastructurii IT și de comunicații de date a sistemului judiciar și, respectiv, coordonarea activității informatice din cadrul acestui sistem, precum și obiectivele și acțiunile strategice urmărite în acest sens:
B. Configurarea și administrarea rețelelor de comunicații de date:
C. Instalare, configurare și administrare sisteme de operare și sisteme de gestiune a bazelor de date:
D. Securitatea tehnologiei informației și a comunicațiilor de date:
Modificările legislative intervenite după data publicării anunţului nu vor fi avute în vedere în consultarea bibliografiei de concurs.
Prezentarea generală a postului este menţionată în Anexa nr. 1 la prezentul Anunţ.
Susţinerea interviului ca probă cu relevanţă în realizarea transferului, se va desfăşura la sediul Ministerului Justiţiei (strada Apolodor nr. 17, Bucureşti, sector 5).
Organizarea, desfăşurarea şi evaluarea interviului se va realiza conform Ordinului ministrului justiţiei nr. 4027/C/2022 pentru aprobarea metodologiei de organizare, desfăşurare şi evaluare a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din sistemul administraţiei penitenciare cu ocazia mutării în Ministerul Justiţiei, precum şi a interviului profesional susţinut de poliţiştii de penitenciare definitivi din Ministerul Justiţiei cu ocazia schimbării din funcţie.
Cererile de transfer se depun la structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, strada Apolodor nr. 17 Bucureşti, sector 5, în termen de 15 zile lucrătoare de la data publicării anunţului, în intervalul orar 09.00 – 15.00.
Cererile vor fi însoţite de următoarele documente justificative:
a) copia actului de identitate;
b) copia certificatului de căsătorie, după caz;
c) copia livretului militar, după caz;
d) copia oricărui tip de document care atestă îndeplinirea condiţiilor de studii şi vechime prevăzute de lege;
e) copia fişei postului ocupat de solicitant în instituţia în care îşi desfăşoară activitatea;
f) orice tip de document din care să rezulte:
(i) calificativele din ultimii 2 ani cu ocazia evaluărilor anuale ale performanţelor activităţii profesionale a solicitantului;
(ii) faptul că solicitantul nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
(iii) după caz, faptul că solicitantul nu este pus la dispoziţie sau faptul că solicitantul este pus la dispoziţie din motive neimputabile;
(iv) nivelul de acces la informaţii clasificate;
(v) vechimea în specialitatea postului pentru care se solicită transferul, precum şi vechimea în sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
g) declaraţii pe propria răspundere din care să rezulte:
(i) faptul că solicitantul nu are antecedente penale sau nu este în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
(ii) faptul că solicitantului nu i-au încetat raporturile de serviciu dintr-o funcţie publică din motive disciplinare în ultimii 5 ani;
(iii) faptul că solicitantul nu a fost agent sau colaborator al organelor de securitate şi nici al vreunui serviciu de informaţii;
h) acordul solicitantului cu privire la:
(i) prelucrarea datelor cu caracter personal;
(ii) efectuarea de verificări specifice, cunoscând că, în situaţia în care vor rezulta incompatibilităţi, determinate de neîndeplinirea cumulativă a condiţiilor de selecţionare, solicitantul nu va fi încadrat;
(iii) posibilitatea efectuării de înregistrări audiovideo ale modalităţii de evaluare a cunoştinţelor profesionale;
(iv) plata taxelor în vederea susţinerii evaluărilor specifice;
(v) faptul că numirea în funcţie este condiţionată de obţinerea unei autorizaţii pentru lucrul cu informaţii clasificate, după caz.
La depunerea cererii, documentele prevăzute a fi depuse în copie se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică, pentru conformitate cu originalul, de către structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.
Procedura de evaluare se declanşează doar în situaţia existenţei avizului pozitiv de principiu acordat de structura/ministerul unde este încadrat solicitantul, ţinând cont de reglementările specifice acestor instituţii, obţinut până la susţinerea primei probe de evaluare.
Rezultatul verificării cererilor din punct de vedere al existenţei documentaţiei complete şi al îndeplinirii condiţiilor de participare la transfer, cu excepţia condiţiilor “apt” psihologic şi “apt” medical, precum şi a comportamentului corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare, se afişează pe site-ul Ministerului Justiţiei, în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a cererilor.
Verificarea îndeplinirii condiţiilor se realizează prin raportare la data-limită de depunere a cererilor de înscriere la concurs.
Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de transfer, vor susţine testarea psihologică prin Serviciul Psihologia Personalului din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, conform criteriilor stabilite în Regulamentul privind activităţile de psihologia personalului în sistemul administraţiei penitenciare, aprobat prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, la datele stabilite de către Serviciul Psihologia Personalului din cadrul Administaţiei Naţionale a Penitenciarelor. Comunicare programărilor şi a rezultatelor la testarea pshilogică se face prin afişare pe site-ul Ministerului Justiţiei.
Taxa de examinare psihologică este în cuantum de 70 de lei şi se achită înaintea examinării, la poştă, prin mandate postal sau la orice bancă, prin ordin de plată, în următorul cont:
Comunicarea programărilor şi a rezultatelor la testarea psihologică se face de către structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei prin afişare pe site-ul Ministerului Justiţiei.
Rezultatele la testarea psihologică nu pot fi contestate.
În termen de 5 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor la testarea psihologică, candidaţii declaraţi „apt” la testarea psihologică, depun la structura de resurse umane din Ministerul Justiţiei o adeverinţă eliberată de către medicul de medicina muncii din care să rezulte aptitudinea din punct de vedere medical de ocupare a funcţiei pentru care candidează.
În termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a adeverinţei medicale, structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei verifică dosarele candidaţilor înscrişi din punctul de vedere al îndeplinirii condiţiilor "apt" psihologic şi "apt" medical, precum şi comportamentul corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare, potrivit procedurii şi criteriilor de apreciere a comportamentului aprobate prin ordin al ministrului justiţiei.
Rezultatul verificării se afişează pe site-ul Ministerului Justiţiei şi nu poate fi contestat.
În cazul candidaţilor care au fost declaraţi „apt" psihologic şi "apt" medical şi pentru care s-au primit avizele pozitive de principiu ale structurii/ministerului din care fac parte, e necesară susţinerea şi promovarea unei probe cu relevanţă directă în ceea ce priveşte specificul funcţiei pe care se solicită transferul, respectiv interviul profesional.
Planificarea desfăşurării probei de către candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare va fi afişată la sediul şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.
Proba se va desfăşura după cel puţin 45 de zile calendaristice de la data publicării prezentului anunţ.
Alte precizări:
Nu se admit derogări de la niciuna dintre condiţiile de participare.
Modificările legislative intervenite după data publicării anunţului nu vor fi avute în vedere la susţinerea probelor.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la structura de resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, telefon: 0372041171.
Afișat astăzi, 05 .08.2024 pe site-ul Ministerului Justiției şi la sediul instituţiei.
Anexa nr. 1 la Anunţul de transfer
Prezentarea generală a postului de ofiţer principal I (specialist it) – poliţist de penitenciare din cadrul Direcţiei tehnologia informaţiei, Serviciul Centrul de suport pentru utilizatorii sistemului de management al resurselor (RMS)
Atribuţii generale:
Atribuţii specifice:
ANUNȚ | ANEXA 1 | Anunț privind rezultatul verificării documentaţiei depuse
Publicat in: 05/08/2024