Mecanismul de Redresare și Reziliență (MRR) este un instrument european care sprijină investițiile și reformele publice din statele membre, ajutându-le să facă față impactului economic și social al pandemiei de COVID-19, precum și provocărilor generate de tranziția verde și cea digitală.
Pentru utilizarea instrumentului de finanțare MRR, România a elaborat Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), (https://mfe.gov.ro/pnrr/) acesta fiind aprobat la nivelul Uniunii Europene prin Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României din 3 noiembrie 2021.
PNRR cuprinde o serie de reforme și investiții structurate în cadrul mai multor componente, pentru coordonarea cărora sunt responsabile instituțiile publice anume desemnate la nivel național (coordonatorii de reforme și/sau investiții). Reformelor și investițiilor le sunt asociate anumite jaloane și ținte a căror îndeplinire are dublu lor: pe de o parte, atestă realizarea reformelor și investițiilor, iar pe de altă parte, condiționează acordarea finanțării europene către statul român.
Reformele și investițiile aflate în coordonarea Ministerului Justiției sunt:
-Investiția 4. Digitalizarea sistemului judiciar (162,31 mil. euro)
-Reforma 5. Garantarea independenței justiției, creșterea calității și eficienței acesteia
-Reforma 6. Intensificarea luptei împotriva corupției
-Investiția 1. Optimizarea infrastructurii judiciare pentru a garanta accesul la justiție și calitatea serviciilor (42,22 mil. euro)
-Investiția 2. Dezvoltarea infrastructurii logistice (non-IT) necesare luptei împotriva corupției și recuperării bunurilor și prejudiciilor generate de infracțiuni, inclusiv a formării profesionale în aceste domenii (13 mil. euro)
Reformele și investițiile mai sus menționate au o alocare financiară nerambursabilă de 217,53 milioane de euro.
Descriere: Ministerul Justiției va pregăti noua strategie pe baza analizelor interne și a propunerilor primite în timpul procesului de consultare publică, după care strategia va fi aprobată și va intra în vigoare. Strategia va cuprinde doi piloni:
1) Primul pilon va include politici de consolidare a independenței sistemului judiciar și a statului de drept. Rezultatele politicilor de consolidare a statului de drept vor fi evaluate în mod obiectiv prin intermediul unor indicatori de realizare specifici, care vor fi elaborați în cadrul strategiei. Măsurile și indicatorii vor fi pregătiți ținând seama de constatările Raportului privind statul de drept;
2) Pilonul al doilea va include politici de consolidare a capacității instituționale în ceea ce privește resursele, procesele și gestionarea, precum și politicile privind calitatea și eficiența serviciilor în sistemul judiciar, cum ar fi:
a) utilizarea eficientă a resurselor umane (de ex. volumul de muncă);
b) politica de optimizare a infrastructurii instanțelor, inclusiv a infrastructurii fizice;
c) transformarea digitală – prin intermediul următoarelor măsuri:
i) interacțiunea digitală a justițiabililor și a oricărei entități interesate cu sistemul judiciar;
ii) semnătura electronică și sigiliul electronic;
iii) disponibilitatea unei comunicări îmbunătățite a datelor pentru dosarul electronic (care reprezintă o opțiune pentru ca justițiabilii să aibă
acces electronic la dosarele judiciare);
iv) elaborarea unei strategii la nivelul întregului sector judiciar pentru digitalizarea arhivei fizice.
Progresele înregistrate în punerea în aplicare a strategiei vor fi monitorizate și evaluate utilizând un set de indicatori elaborați pe baza unor resurse obiective, cum ar fi Tabloul de bord privind justiția în UE și Raportul CE privind statul de drept.
Stadiu: Realizat și aprobat (Cererea de Plată 2)
Jalonul a fost realizat prin adoptarea Hotărârii Guvernului nr. 436/2022 privind aprobarea Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2022-2025 și a planului de acțiune aferent acesteia publicată în Monitorul Oficial nr. 322 din 1 aprilie 2022, respectiv a Anexei cuprinzând Strategia, publicată în Monitorul Oficial nr. 322 bis din 1 aprilie 2022
Descriere: Actul legislativ va transpune Directiva (UE) 2019/1153 și va introduce mai multe modificări legate de extinderea mandatului instituțional, țintind aspecte precum: administrarea și valorificarea bunurilor indisponibilizate și colaborarea cu alte organisme relevante în procesul de recuperare a prejudiciilor.
Stadiu: Realizat și aprobat (Cererea de Plată 2)
Jalonul a fost realizat prin adoptarea a două acte normative:
Descriere: Noile legi ale justiției vor prevedea următoarele:
1) consolidarea independenței judecătorilor și procurorilor;
2) recrutarea și promovarea în carieră pe principii meritocratice, împreună cu consolidarea rolului Institutului Național al Magistraturii în organizarea și desfășurarea examenelor și a concursurilor;
3) funcționarea eficientă a instanțelor, a Consiliului Superior al Magistraturii, precum și a Parchetului;
4) responsabilitatea efectivă a magistraților, dar și protecția acestora împotriva oricăror interferențe și abuzuri;
5) eficientizarea inspecției judiciare, asigurarea unor garanții mai mari de independență și imparțialitate.
Stadiu: Realizat (Cererea de Plată 4)
Jalonul a fost realizat prin adoptarea de către Parlamentul României a trei acte normative:
Descriere: Modificările necesare ale Codului penal și ale Codului de procedură penală vor fi adoptate și vor intra în vigoare pentru a alinia dispozițiile Codului penal și ale Codului de procedură penală care au intrat în vigoare în 2014 la dispozițiile Constituției, în conformitate cu deciziile relevante ale Curții Constituționale naționale privind constituționalitatea modificărilor recente aduse Codului penal și Codului de procedură penală.
Stadiu: Realizat și aprobat (Cererea de Plată 3)
Jalonul a fost realizat prin adoptarea a trei acte normative:
Descriere: Se vor organiza sesiuni de formare pentru magistrați și grefieri, pentru a îmbunătăți calitatea sistemului judiciar și pentru a-l face mai eficient. Se vor organiza următoarele activități de formare:
1) unificarea jurisprudenței în ceea ce privește noile coduri (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul penal și Codul de procedură penală);
2) achizițiile publice, dreptul administrativ, procedura fiscală;
3) cooperarea judiciară internațională în materie civilă și penală, jurisprudența Curții Europene de Justiție privind drepturile fundamentale;
4) gestionarea activității grefierilor;
5) jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului;
6) executarea hotărârilor penale.
Cele 300 de sesiuni de formare se vor adresa unui număr de aproximativ 6 000 de judecători, procurori și grefieri.
Stadiu: Realizat (Cererea de Plată 7)
Ținta 425, care viza formarea a cel puțin 6.000 de persoane din sectorul justiției (judecători, procurori și grefieri) pentru a îmbunătăți calitatea și eficiența sistemului judiciar, a fost atinsă înainte de termenul limită (T4 2025). În perioada 10 februarie 2020 – august 2023, au fost organizate 783 de sesiuni de formare, la care au participat 16.359 de persoane.
Descriere: Obiectivele generale ale noii strategii anticorupție vor viza:
1) reducerea impactului corupției asupra cetățenilor;
2) consolidarea managementului integrității și a capacității administrative pentru a preveni și combate corupția;
3) consolidarea integrității în domenii prioritare;
4) îmbunătățirea performanței de combatere a corupției prin mijloace penale și administrative;
5) creșterea gradului de implementare a măsurilor anticorupție.
Obiectivele specifice ale noii strategii anticorupție vor viza:
1) formarea practicienilor implicați în prevenirea și combaterea infracțiunilor împotriva mediului;
2) alocarea resurselor necesare pentru funcționarea optimă a DNA (Direcția Națională Anticorupție), a structurii de sprijin a Parchetului European, a serviciului tehnic și pentru suplimentarea posturilor de ofițeri de poliție judiciară;
3) promovarea unificării practicii judiciare în materie de corupție. În această privință, DNA va efectua o analiză a practicii judiciare în domeniul cazurilor de corupție. Noua strategie va stabili noi domenii prioritare: corupția legată de mediu, legătura dintre corupție și criminalitatea organizată, integritatea în domeniul protejării bunurilor culturale. Strategia va revizui, de asemenea, legislația privind integritatea și, prin urmare, va aduce posibile îmbunătățiri în ceea ce privește legislația specifică referitoare la:
a) conflictele de interese, incompatibilități;
b) declarația de avere;
c) ușile turnante (pantouflage);
d) consilierul de etică;
e) standardul general pentru publicarea din oficiu a informațiilor de interes public la nivelul autorităților publice centrale și locale (pentru a asigura coerența aplicării).
Stadiu: Realizat și aprobat (Cererea de Plată 1)
Jalonul a fost realizat prin adoptarea Hotărârii Guvernului nr. 1.269/2021 privind aprobarea Strategiei Naționale Anticorupție 2021-2025 și a documentelor aferente acesteia, publicată în Monitorul Oficial nr. 1218/22.12.2021, respectiv în Monitorul Oficial nr. 1218 bis/22.12.2021
Descriere: Creșterea valorii activelor indisponibilizate, aflate în administrarea Agenției Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate se va realiza ca urmare a modificărilor legislative privind consolidarea mandatului legal al Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) (jalonul 422) și prin construirea depozitelor (ținta 446) pentru bunurile indisponibilizate. Nivelul de referință pentru acest obiectiv este reprezentat de valoarea activelor indisponibilizate, gestionate de agenție, în iunie 2021 (aproximativ 45 de milioane EUR).
Stadiu: Realizat (Cererea de Plată 7)
Din 2021 până în septembrie 2024, valoarea bunurilor aflate în administrare a crescut semnificativ. În iunie 2021, aceasta era de 45 de milioane de euro, iar în septembrie 2024 a ajuns la 110,5 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de două ori și jumătate (aproximativ 146%).
Modificările legislative privind consolidarea mandatului Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (jalonul 422) a avut un impact direct și pozitiv asupra valorii activelor indisponibilizate gestionate de Agenție. Valoarea acestora a crescut semnificativ, depășind nivelul de referință de aproximativ 45 de milioane EUR, înregistrat în iunie 2021.
De asemenea, este important de menționat că, pe site-ul ANABI, se pot găsi informații suplimentare despre activitatea agenției, inclusiv rapoarte anuale și date statistice privind valoarea bunurilor gestionate. Consultarea acestor surse oficiale poate oferi o imagine și mai completă asupra rezultatelor obținute.
Descriere: Strategia prevede implementarea unui amplu mecanism de monitorizare, similar cu cel utilizat cu succes în ciclul 2016-2020. Acesta implică raportări periodice, misiuni de evaluare a conformității în instituțiile publice, rapoarte anuale de evaluare, validate de experți din sfera publică și privată.
Mecanismul de evaluare a conformității strategiei include:
Evaluările externe analizează obiectivele strategiei, impactul acesteia, eficiența și eficacitatea măsurilor de punere în aplicare, precum și sustenabilitatea rezultatelor acesteia.
Stadiu: În curs de realizare (Cererea de Plată 9)
Descriere: Rata de ocupare a 85 % din posturile de procuror din cadrul Direcției Naționale Anticorupție.
Stadiu: Realizat (Cererea de Plată 4)
Situația actuală (14.01.2025):
Descriere: Intrarea în vigoare a legii privind protecția avertizorilor. Legea va transpune Directiva (UE) 2019/1937 privind protecția persoanelor care raportează încălcări ale dreptului Uniunii și va include dispoziții suplimentare, specifice contextului național, pentru a aborda în mod eficient aspectele legate de politica în materie de integritate.
Stadiu: Realizat și aprobat (Cererea de Plată 2)
Jalonul a fost realizat prin adoptarea de către Parlamentul României a Legii nr. 361 /2022 privind protecția avertizorilor în interes public și publicată în Monitorul Oficial nr. 1.218 din 19.12.2022. Aceasta a fost modificată prin Legea nr. 67/2023 pentru modificarea art. 6 alin. (2) din Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, publicată în Monitorul Oficial nr. 257 din 28 martie 2023.
1.Reformele sunt prezentate conform descrierii lor din Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României din 3 noiembrie 2021, (publicată la https://mfe.gov.ro/pnrr/)
Ținta 445 - Sedii ale instanțelor construite în conformitate cu standardele verzi
Descriere: Investiția vizează construcția a 3 noi sedii de instanțe, care vor respecta obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20 % mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero conform orientărilor naționale, ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică. Accesul în clădiri va fi adaptat persoanelor cu dizabilități, iar această adaptare este însoțită de respectarea standardelor protecție împotriva incendiilor și a standardelor tehnice de protecție, inclusiv reziliența seismică. Se va acorda prioritate sediilor autorităților judiciare din zonele mai puțin dezvoltate din punct de vedere economic din România.
Stadiu: În curs de realizare (Cererea de Plată 8) prin intermediul Companiei Naționale de Investiții în calitate de structură de implementare
Ținta 446 - Darea în folosință a depozitelor pentru bunurile confiscate
Descriere: Finalizarea reabilitării/construcției a cel puțin 3 depozite pentru bunurile indisponibilizate, care vor respecta obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20 % mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero conform orientărilor naționale, ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică.
Stadiu: În curs de realizare (Cererea de Plată 7) prin Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Imobilizate
Descriere: Pentru a reduce riscul operațional al sistemului existent de gestionare a dosarelor (și anume Sistemul electronic de management al cauzelor, versiunea ECRIS IV) și a introduce o alternativă modernă de acces electronic la dosarele cauzelor („dosarul electronic”), această investiție:
-creșterea capacității de transmitere a datelor în WAN (creșterea lărgimii de bandă) necesară pentru buna funcționare a sistemului electronic de gestionare a cauzelor într-o configurație centralizată;
-asigurarea unei capacități adecvate de prelucrare și stocare la nivelul tribunalelor și al curților de apel, pentru a centraliza aplicațiile din sistemul judiciar și a asigura gestionarea eficientă a resurselor informatice în instanțe;
-sporirea securității și a disponibilității serviciilor oferite publicului larg prin implementarea dosarului electronic național (dosarul electronic).
Stadiu: Realizat (Cererea de Plată 4)
Această investiție a fost realizată prin intermediul unui proiect având ca beneficiar Ministerul Justiției (MJ) prin Direcția Tehnologia Informației. Proiectul, finalizat la data de 29 februarie 2024, a avut ca scop principal dezvoltarea de sisteme pentru virtualizarea aplicațiilor IT ale sistemului judiciar, eficientizarea gestionării și utilizării resurselor tehnice și creșterea disponibilității acestora în rețea.
Realizări concrete ale proiectului:
Descriere: Elementul central al transformării digitale a sistemului judiciar este implementarea unui nou sistem de gestionare a cauzelor (ECRIS V), care va permite, pe de o parte, interacțiunea digitală dintre justițiabil și orice entitate interesată cu sistemul judiciar și, pe de altă parte, o interacțiune digitală mai bună și extinsă între instituțiile de la nivelul sistemului judiciar și între acestea și alte instituții adiacente. Noua versiune, ECRIS V, are o arhitectură centralizată și permite, de asemenea, interacțiunea digitală dintre justițiabil și orice entitate interesată cu sistemul judiciar și, pe de altă parte, o interacțiune digitală mai bună și extinsă între instituțiile de la nivelul sistemului judiciar și între acestea și alte instituții adiacente.
Stadiu: În curs de realizare (Cererea de Plată 7)
Stadiul actual al implementării:
Operaționalizarea ECRIS V vizează atât dezvoltarea noului sistem, ceea ce se realizează printr-un proiect aferent Programului Operațional „Capacitate Administrativă”, cât și asigurarea infrastructurii IT&C care să susțină viitorul sistem, printr-un proiect finanțat prin PNRR, aferent jalonului 164. Ambele proiecte sunt în curs.
Descriere: Pentru îmbunătățirea guvernării electronice și accelerarea transformării digitale în sectorul judiciar, autoritățile publice centrale din sistemul judiciar vor beneficia de următoarele îmbunătățiri tehnologice, care includ:
Stadiu: În curs de realizare (Cererea de Plată 8)
Pentru realizarea acestui jalon au fost aprobate spre finanțare 23 de proiecte, dintre care, în prezent, 21 de proiecte sunt în curs de implementare (lista proiectelor poate fi consultată aici).
Beneficiarii sunt instituții de la nivelul sistemului judiciar (MJ, INEC, ANABI, ONRC, PÎCCJ, DNA, DIICOT, CSM, ANI, ANC) și toate proiectele abordează diferite aspecte ce vizează îmbunătățirea guvernării electronice și accelerarea transformării digitale în sectorul judiciar, conform descrierii jalonului.
Descriere: Un nou centru de date este operaționalizat pentru uzul Ministerului Justiției, Ministerului Public și instituțiilor subordonate și este interoperabil cu cloud-ul guvernamental dezvoltat în cadrul Planului național de redresare și reziliență.
Stadiu: În curs de realizare (Cererea de Plată 8)
Pentru realizarea jalonului este în curs de implementare un proiect (beneficiar MJ în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale/ STS), care vizează operaționalizarea centrului de date dedicat sistemului judiciar (cu un nod principal și un nod secundar) în spațiile puse la dispoziție în clădirile construite/ ce vor fi construite de STS.
Nodul principal al centrului de date a fost amenaja, nodul secundar urmând a fi finalizat în prima parte a anului 2026.
2.Investițiile sunt prezentate conform descrierii lor din Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României din 3 noiembrie 2021, (publicată la https://mfe.gov.ro/pnrr/)
Vă aducem la cunoștință faptul că apelul necompetitiv de proiecte cu codurile: PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1 a fost închis în data de 30 noiembrie 2024, ora 23:59.
Vă aducem la cunoștință faptul că a fost modificată următoarea secțiune din ghidul solicitantului:
Se republică ghidul solicitantului și anexele acestuia.
Adresa de corespondență cu Ministerul Justiției, în calitate de Coordonator de Reforme și Investiții, este pnrr@just.ro.
Vă aducem la cunoștință faptul că termenul limită de depunere a cererilor de finanțare în cadrul apelului necompetitiv de proiecte cu codurile: PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1 a fost prelungit până în data de 30 noiembrie 2024, orele 23:59, exclusiv în cazul proiectelor care contribuie la îndeplinirea țintei 445 – Sedii ale instanțelor construite în conformitate cu standardele verzi, aferente Investiției 1 din cadrul Componentei 14 a PNRR, respectiv pentru domeniul de proiect nr. 34 („Construirea a trei sedii destinate funcționării unui număr de trei instanțe judecătorești”).
Totodată, vă informăm că a fost modificată următoarea secțiune din ghidul solicitantului:
Se republică ghidul solicitantului și anexele acestuia.
Adresa de corespondență cu Ministerul Justiției, în calitate de Coordonator de Reforme și Investiții, este pnrr@just.ro.
Vă aducem la cunoștință faptul că termenul limită de depunere a cererilor de finanțare în cadrul apelului necompetitiv de proiecte cu codurile: PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1 a fost prelungit până în data de 30 iunie 2024, orele 23:59, exclusiv în cazul proiectelor care contribuie la îndeplinirea țintei 445 – Sedii ale instanțelor construite în conformitate cu standardele verzi, aferente Investiției 1 din cadrul Componentei 14 a PNRR, respectiv pentru domeniul de proiect nr. 34 („Construirea a trei sedii destinate funcționării unui număr de trei instanțe judecătorești”).
Totodată, vă informăm că a fost modificată următoarea secțiune din ghidul solicitantului:
Se republică ghidul solicitantului și anexele acestuia.
Adresa de corespondență cu Ministerul Justiției, în calitate de Coordonator de Reforme și Investiții, este pnrr@just.ro.
Vă aducem la cunoștință faptul că a fost modificată următoarea secțiune din ghidul solicitantului pentru depunerea cererilor de finanțare în cadrul apelului necompetitiv de proiecte cu codurile PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1:
Se republică ghidul solicitantului și anexele acestuia.
Adresa de corespondență cu Ministerul Justiției, în calitate de Coordonator de Reforme și Investiții, este pnrr@just.ro.
Vă aducem la cunoștință faptul că termenul limită de depunere a cererilor de finanțare în cadrul apelului necompetitiv de proiecte cu codurile: PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1 a fost prelungit până în data de 31 martie 2024, orele 23:59.
Totodată, vă informăm că au fost modificate următoarele secțiuni din ghidul solicitantului:
De asemenea, atragem atenția asupra faptului că noua adresă de corespondență cu Ministerul Justiției, în calitate de Coordonator de Reforme și Investiții, este pnrr@just.ro.
Se republică ghidul solicitantului și anexele acestuia.
Vă aducem la cunoștință faptul că termenul limită de depunere a cererilor de finanțare în cadrul apelului necompetitiv de proiecte cu codurile: PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1 a fost prelungit până în data de 30 septembrie 2023, orele 23:59.
Totodată, vă informăm că au fost modificate următoarele secțiuni din ghidul solicitantului:
De asemenea, a fost introdusă o nouă anexă, respectiv „Anexa 12.1.1: Contractul de finanțare pentru beneficiari finanțați din venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat”.
Se republică ghidul solicitantului și anexele acestuia:
Vă aducem la cunoștință faptul că termenul limită de depunere a cererilor de finanțare în cadrul apelului necompetitiv de proiecte cu codurile: PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1 a fost prelungit până în data de 15 martie 2023, orele 23:59.
Totodată, vă informăm că ghidul solicitantului a fost modificat în ceea ce privește tabelul din secțiunea 3.1 „Informații despre apelul de proiecte”. Astfel, au fost modificate alocările financiare pentru domeniile de finanțare nr. 5 „Dezvoltarea de sisteme pentru virtualizarea aplicațiilor IT ale sistemului judiciar, eficientizarea utilizării resurselor și creșterea disponibilității acestora în rețea” și nr. 24 „Extinderea tehnologică și securizarea soluției de mesagerie electronică în rețeaua internet a parchetelor”.
Condițiile de acordare a finanțării conform ghidului solicitantului rămân neschimbate.
Se republică ghidul solicitantului și anexele acestuia.
Vă aducem la cunoștință faptul că ghidul solicitantului aferent apelului necompetitiv de proiecte (PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1) a fost modificat în ceea ce privește tabelul din secțiunea 3.1 „Informații despre apelul de proiecte”. Astfel, au fost modificate alocările financiare pentru domeniile de finanțare nr. 21 „Upgrade-ul tehnologic pentru creșterea calității serviciilor de expertiză criminalistică” și nr. 3 „Realizarea unui centru de date de tip „greenfield” pentru întregul sector judiciar (MJ, MP, instanțe și parchete etc.)”.
Condițiile de acordare a finanțării conform ghidului solicitantului rămân neschimbate.
Vă aducem la cunoștință faptul că termenul limită de depunere a cererilor de finanțare în cadrul apelului necompetitiv de proiecte cu codurile: PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1 a fost prelungit până în data de 16 decembrie 2022, orele 23:59.
Condițiile de acordare a finanțării conform ghidului solicitantului rămân neschimbate.
Ministerul Justiției lansează, astăzi, 20 iunie 2022, apelul necompetitiv de proiecte având codurile PNRR/2022/C.7/I.4/1, PNRR/2022/C.14/I.1/1 și PNRR/2022/C.14/I.2/1.
În contextul implementării Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), apelul necompetitiv vizează selectarea și contractarea proiectelor care vor contribui la realizarea investițiilor prevăzute în PNRR pentru care Ministerul Justiției are calitatea de coordonator, respectiv la atingerea jaloanelor și țintelor aferente acestora, și anume:
• Investiția 4 „Digitalizarea sistemului judiciar” (componenta 7 „Transformare digitală”);
• Investiția 1 „Optimizarea infrastructurii judiciare pentru a garanta accesul la justiție și calitatea serviciilor” (componenta 14 „Bună Guvernanță”);
• Investiția 2 „Dezvoltarea infrastructurii logistice (non-IT) necesare luptei împotriva corupției și recuperării bunurilor și prejudiciilor generate de infracțiuni” (componenta 14 „Bună Guvernanță”).
Apelul este deschis începând cu data publicării ghidului solicitantului și a anexelor acestuia (20.06.2022) și are ca termen limită de depunere data de 30 septembrie 2022, orele 23:59.
Cererea de finanțare, anexele acesteia și celelalte documente însoțitoare solicitate se transmit exclusiv în format electronic (inclusiv editabil), cu solicitarea unei confirmări de primire, la adresa de e-mail dpe@just.ro, în conformitate cu prevederile ghidului solicitantului.
Eventualele solicitări de clarificare pot fi transmise la adresa de e-mail mai sus indicată.
Documentele aferente apelului pot fi accesate mai jos:
Ghidul solicitantului de finanțare din PNRR, elaborat de Ministerul Justiției | Anexe ghid
Ministerul Justiției lansează, astăzi, 30 mai 2022, spre consultare publică, în contextul implementării Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ghidul solicitantului aferent apelului necompetitiv destinat evaluării, selectării și contractării proiectelor care vor contribui la realizarea investițiilor prevăzute în PNRR pentru care Ministerul Justiției are calitatea de coordonator, respectiv la atingerea jaloanelor și țintelor aferente acestora, și anume:
• Investiția 4 „Digitalizarea sistemului judiciar” (componenta 7 „Transformare digitală”);
• Investiția 1 „Optimizarea infrastructurii judiciare pentru a garanta accesul la justiție și calitatea serviciilor” (componenta 14 „Bună Guvernanță”);
• Investiția 2 „Dezvoltarea infrastructurii logistice (non-IT) necesare luptei împotriva corupției și recuperării bunurilor și prejudiciilor generate de infracțiuni” (componenta 14 „Bună Guvernanță”).
Ulterior derulării procesului de consultare publică, apelul va fi deschis pentru a finanța acțiunile specifice investițiilor din PNRR, enumerate mai sus, ce trebuie
îndeplinite de următorii beneficiari (solicitanți) eligibili: Ministerul Justiției, Înalta Curte de Casație și Justiție, Consiliul Superior al Magistraturii, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție, Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, Oficiul
Național al Registrului Comerțului, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, Autoritatea Națională pentru Cetățenie, Institutul Național de Expertize Criminalistice și Agenția Națională de Integritate.
În acest context, părțile interesate sunt invitate a se implica în cadrul procesului de consultare a ghidului, iar opiniile și contribuțiile la îmbunătățirea acestui document sunt așteptate la adresa de e-mail dpe@just.ro, până la data de 10 iunie 2022, ora 23:59.
Pentru vizualizarea documentelor aferente ghidului, vă rugăm să accesați lista de mai jos:
Ghidul solicitantului de finanțare din PNRR, elaborat de Ministerul Justiției | Anexe ghid
17/12/2024
Comunicat de presă privind începerea proiectului „Sprijinirea operaționalizării sistemului electronic de management al cauzelor ECRIS V”
15/03/2024
Comunicat de presă privind aprobarea finanțării proiectului „Consolidarea și dezvoltarea infrastructurii IT&C a Direcției Naționale Anticorupție (DNA) în vederea continuării procesului de digitalizare”, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR)
12/01/2024
Comunicat de presă privind începerea proiectului „Dezvoltarea de sisteme integrate de înregistrare audio în sălile de judecată și a componentelor de transcriere automată (speech2text)
28/07/2023
COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND ÎNCEPEREA PROIECTULUI „Upgrade tehnologic al Registrului electronic al asociațiilor fundațiilor, federațiilor și registrele asociate potrivit legii (precum cel al Beneficiarilor Reali), transferul datelor din registrele actuale în noua aplicație și constituirea unei baze de date electronice”
27/07/2023
Comunicat de presă privind finanțarea proiectului „Amenajare camere tehnice pentru găzduirea infrastructurii IT critice a Ministerului Justiției”
12/07/2023
COMUNICAT PRIVIND SEMNAREA UNUI CONTRACT DE FINANȚARE ÎN CADRUL PLANULUI NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ (PNRR)
30/06/2023
COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND PRELUNGIREA APELULUI LANSAT DE MINISTERUL JUSTIŢIEI ȘI FINANȚAREA A 20 PROIECTE ÎN VEDEREA IMPLEMENTĂRII PLANULUI NAŢIONAL DE REDRESARE ŞI REZILIENŢĂ
22/06/2023
COMUNICAT PRIVIND SEMNAREA A DOUĂ CONTRACTE DE FINANȚARE ÎN CADRUL PLANULUI NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ (PNRR)
17/03/2023
COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND FINANȚAREA A 12 PROIECTE ÎN CADRUL APELULUI LANSAT DE MINISTERUL JUSTIŢIEI ÎN VEDEREA IMPLEMENTĂRII PLANULUI NAŢIONAL DE REDRESARE ŞI REZILIENŢĂ
17/01/2023
COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND ÎNCEPEREA PROIECTULUI „DIGITALIZAREA AUTORITĂȚILOR PUBLICE CENTRALE DIN SECTORUL JUDICIAR”
23/12/2022
COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND FINANȚAREA A ŞAPTE NOI PROIECTE ÎN CADRUL APELULUI LANSAT DE MINISTERUL JUSTIŢIEI ÎN VEDEREA IMPLEMENTĂRII PLANULUI NAŢIONAL DE REDRESARE ŞI REZILIENŢĂ
21/10/2022
COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND FINANȚAREA PROIECTULUI „VIRTUALIZAREA ȘI CENTRALIZAREA APLICAȚIILOR SPECIFICE SISTEMULUI JUDICIAR”
25/03/2022
Semnarea Acordului de finanțare dintre Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de coordonator național, și Ministerul Justiției, în calitate de coordonator de reforme și investiții în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR)
1.Cadrul general de implementare
2.Aspecte financiare
3.Aspecte privind achizițiile
4.Aspecte privind informarea/vizibilitatea
5.Instrucțiuni și alte documente
Instrucțiuni:
Strada Apolodor, Nr. 17, Sector 5, București
E-mail: dpe@just.ro; https://www.just.ro/pnrr/
sesizare.pnrr@just.ro - adresa de e-mail pentru semnalarea neregulilor.
Sos. București-Ploiești, nr. 1 - 1B, Victoria Office, Intrarea str. Menuetului, nr. 7 Sector 1, București
E-mail: contact.pnrr@mfe.gov.ro
”PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană - UrmătoareaGenerațieUE”
https://mfe.gov.ro/pnrr/ https://www.facebook.com/PNRROficial
“Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României“